22 juli 2014

Vrienden

Om een hardnekkig misverstand dat is ontstaan omtrent mijn persoon uit de lucht te helpen, Ik ben niet Pro Russich of anti Oekraiens. Ik ben niet pro Oekraiens of anti Russisch. Ik ben Pro Vrede en Anti Oorlog. Ik wil dat broedervolken en buurlanden met elkaar leven in vrede en niet bij ieder meningsverschil naar de wapens grijpen. Ik wil dat mensen zelf nadenken en zich niet op laten zwepen door oorlogszuchtige taal van machtswellustige leiders maar hun hart openstellen voor broederliefde in plaats van broederhaat. Ik wil dat families niet door haat uiteengerukt worden puur en alleen omdat hun wieg aan deze of gene kant van de Dneppr heeft gestaan. Ik wil dat feiten niet eenzijdig worden bericht maar objectief worden doorgegeven. Ik wil dat wij als Nederlandse volk niet door de media gedwongen worden een kant te kiezen maar dat we neutraliteit kunnen bewaren en werken aan vrede in plaats van nog meer slachtoffers.

Ik Heb onder mijn vrienden Russen en Oekraieners, vrienden die vroeger gezellig met elkaar op verjaardagen kwamen en samen feestvierde maar nu elkaar niet meer aankijken, dat doet mij pijn. Vrienden die mij over en weer verwijten nog met de ander bevriend te zijn. Vrienden die mij "ontvrienden" omdat ze vinden dat ik te veel Russisch of Oekraiens zou zijn.Als dit straks voorbij is zullen we/jullie toch weer met elkaar samen verder moeten, Hoe dan ook, al zullen we dan allemaal heel veel slachtoffers te betreuren hebben. Laten we het hier bij houden en onze geschillen beschaafd proberen op te lossen, er zijn al meer dan genoeg onschuldigen gestorven.




Hoe je het ook wend of keert, wie er dan ook een raket mag hebben afgevuurd op vlucht MH17 en ook Nederland en de rest van de wereld in jullie conflict hebben getrokken. Hoofdschuldige is deze oorlog. Als jullie samen in vrede hadden kunnen leven zaten nu 300 mensen in het verre oosten vakantie te vieren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wilt u reageren? Be my guest! leef je uit.
NB, bedenk dat bloggers ook moeten leven en klik ook eens op de ads!